Menu

niedziela, 23 lipca 2017

Blogi MSP moimi oczami

Hej!


Z tej strony Julka po długiej przerwie spowodowanej wyjazdami. Za tydzień znów wyjeżdżam, więc postaram się pisać teraz.

Przychodzę do Was z dosyć kontrowersyjnym tematem, jakim jest atmosfera na blogach o MSP.

-------------------------

Może i nie jestem obyta w tym temacie, ale przedstawię Wam ten temat oczami początkującej redaktorki.


Najbardziej rzuca się powaga na takich stronach. Większość bierze na poważnie każdy post, każde wyrażenie. Podobnie jest ze swobodą pisania. Według mnie każdy powinien pisać swoim stylem. Bez sensu jest też wyrażanie się strasznie dostojnie. Uwierzcie mi, że używanie słów takich jak: "jednakże", "aczkolwiek" itp. brzmi wręcz śmiesznie na takim blogu o grze. Oczywiście jeżeli ktoś ma taki styl i umie tego używać, to jest to dobre, ale jeżeli ktoś pisze tak na siłę, to wychodzi i źle czyta się taki post.

Wielu czytelników narzeka na nowych redaktorów. No cóż, każdy z nas kiedyś po prostu wyrośnie z MSP i znudzi się pisaniem, a na jego miejsce wejdzie nowa i być może jeszcze niedoświadczona osoba. Powinniśmy taką osobę wesprzeć i jej doradzić, a co robimy zamiast tego? Wytykamy każdy jej błąd w krzywdzący sposób i przez to nad takim redaktorem tworzy się coś w rodzaju chmury hejtu. Później to się za nią ciągnie i taki ktoś przestaje pisać, zniechęca się do wyrażania siebie. Znam to bardzo dobrze, bo zaczęłam pisać na Abiesce i wtedy to wszystko nabrało rozpędu. Żal mi było takich redaktorek, które już nie radziły sobie z za mocną krytyką. Przyznam, że ja sama spotkałam się z takim odbiorem. Chcę tu też podkreślić, że można pokazać błąd, ale w sposób kulturalny i tak, aby nie urazić autora.


Warto dać każdemu szansę i nie oceniać książki po okładce.

-------------------------------------

To wszystko na dziś. Zapraszam do wyrażenia swojej opinii co do mojego posta.

Do następnego!

8 komentarzy:

  1. Ok, moja opinia jest taka sama jak Ellie

    2 ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post, z początkującymi bloggerami się zgodzę, ale z powagą w postach nie za bardzo... Pisanie, nawet na blogu o Msp, jest pisaniem. Jeżeli ktoś uczy się używać poważnego stylu pisania, to według mnie jest to dobre, bo może się przydać w dalszym życiu. Niektórzy specjalnie zaczynają od notowania na stronkach o grze, by się wprawić. A co do takiego "luzu" w notkach, również jest w porządku, o ile nie przekraczamy granic (błędy ortograficzne, zwroty typu 'ruszoffe paczalki' itp. w każdym zdaniu), bo może to wejść w nawyk, a potem nie potrafi się nawet wypracowania na polski napisać. Może troszkę agresywnie to wyszło, ale na celu nie miałam nikogo obrazić, bo każdy osobnik jest indywidualnym przypadkiem. (:

    OdpowiedzUsuń
  3. Aha, czyli to jesteś ty XDD ta po której odejściu Abieska się rozpadła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha... pomylilam sie, teraz wiem ze jestes supergirl, sorki

      Usuń
    2. Obie pisalyscie na Abiesce i w ogole XD

      Usuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)