Menu

niedziela, 16 kwietnia 2017

Logo - poradnik #1

Na początku chciałabym życzyć wszystkim czytelnikom wesołych, spokojnych i radosnych świąt.
Postanowiłam powrócić do blogowania, a przynajmniej chwilowo. :) Co jakiś czas będę wstawiała tutaj posty, głównie poradniki, postaram się wymyślić coś oryginalnego. Akurat nadarzyła się okazja na napisanie notki, bo jest długa przerwa świąteczna. W dzisiejszym wpisie podzielę się z Wami radami jak sprawić, by logo nabrało walorów estetycznych. Omówię najczęściej używane dodatki do tego typu prac w programie picmonkey. Niektórym będą one mniej znane, innym bardziej. Jeżeli już ktoś prowadzi tę serię na innym blogu, to naprawdę przepraszam, szczerze mówiąc dawno nie czytam stron o MSP. Nawet wyszukałam w Google i nie wyskoczyło mi nic konkretnego. W każdym razie zapraszam!

Napisy

Czasami logo obejdzie się bez nich, ale zazwyczaj zdobią je różnorakie cytaty. Moim zdaniem praca z tekstem wygląda ładniej. To już kwestia gustu.

 czcionka

Nie musimy być skazani na sam program, naprawdę. Internet oferuje nam wiele stron z czcionkami do pobrania za darmo. Jedną z nich i chyba najpopularniejszą jest
dafont.com. Kategorie, które najbardziej polecam to:
 Fancy > decorative
 Script > brush
 Script > handwritten (uważam, że jest zdecydowanie najlepsza)

Jak zatem pobrać taką czcionkę?

1. Po wybraniu danej czcionki klikamy na "Download".


2. Otwieramy pobrany plik.




3. Teraz sprawa zaczyna się troszeczkę komplikować, bo wyskakuje nam kilka plików.


4. Instalujemy.


5. Okej, mamy już czcionkę na komputerze. Natomiast jakim sposobem przenieść ją do picmonkeya? Tak naprawdę jest już ona w programie, musimy ją jedynie "otworzyć". Do tego celu nie możemy użyć przeglądarki Chrome, dopiero po "otwarciu" będzie ona znajdować się tam (dlatego wybrałam Explorera, niestety xD). Klikamy na elementy, które zaznaczyłam w poniższym screenie i szukamy.


6. Po odnalezieniu danej czcionki (idą one w porządku alfabetycznym, moja zaczyna się na literę "V", więc była na samym końcu) po prostu na nią klikamy piszemy obojętnie jaki tekst. Po tej operacji powinna znaleźć się w przeglądarce, której zazwyczaj używamy, w moim przypadku jest to Chrome.


źródło obrazka, którego użyłam: klik

Ostatnio często używam pobieranych czcionek, mimo wszystko myślę, że sam program jest zaopatrzony w kilka ładnych. Oto lista, którą najbardziej polecam:








Niestety parę z nich jest już niedostępne dla "normalnych" użytkowników, czyli zwyczajnie ujmując, płatne, m.in. "Black Jack", "Budmo Jiggler", "Mossy"... i wiele innych. Aż sama się zdziwiłam.

cytat

Czasami cytat można wymyślić samemu. Wystarczy trochę wyobraźni. Jeżeli robimy logo na określoną porę roku, możemy dodać tekst typu "Hello..." (w miejsce kropek wpisujemy daną nazwę, teraz byłaby to Spring). Jeśli tworzymy pracę świąteczną, to "Happy Christmas", "Happy Easter" itp. Ciekawe cytaty znajdziemy na następujących stronach:


● cytaty.pl

● tumblr

● pinterest

Poniżej zebrałam listę moim zdaniem najciekawszych tekstów:

"Dreams don't work unless you do" - Marzenia nie spełnią się same, chyba, że zaczniesz działać

"Enjoy the little things" - Cieszyć się z małych rzeczy

"Never say never" - Nigdy nie mów nigdy

"Let it be" - Niech będzie

"Better late than never" - Lepiej późno niż nigdy

"If you can dream it, you can do it" - Jeśli potrafisz marzyć, potrafisz to zrobić

"You know my name. Not my story" - Znasz moje imię, nie moją historię

"Wielkie rzeczy mają zazwyczaj małe początki"



efekty napisów

Tekst możemy edytować w najróżniejsze sposoby. Zacznijmy od tych najprostszych:

kolor:



przezroczystość:


wyśrodkowanie:




pion i poziom:




efekt przezroczystości, "Overlay" (nie taki, jak w przypadku "fade", napis tak jakby zlewa się z tłem, w każdym razie bardzo ładnie to wygląda, ale nie zawsze - to już zależy, jaką tapetę wybierzemy, czasami napis jest po prostu za mało widoczny)





To już wszystko, mam nadzieję, że mój poradnik okazał się pomocny początkującym twórcom. Następne posty z tej serii pojawią się niedługo. Do zobaczenia!

EDIT: Przypominam o KONKURSIE! Klik


źródło obrazka do loga: klik

49 komentarzy:

  1. O tak, czcionki z dafont są super.
    Co do cytatów... Ostatnio ich forma mi się trochę znudziła. Wszędzie widzę te same sentencje i mam wrażenie, że jak nie wie się, co dodać to lepiej nie dodawać niczego. Cytaty według mnie powinny oddawać nas albo przynajmniej coś wizualizować, a nie być tylko elementem 'na doczepkę', bo tak wypada według powszechnych standartów czy trendów.
    Fajny post!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak kogos to interesuje, to ogladam "Rolnik szuka zony".

    OdpowiedzUsuń
  3. i wgl przydatny post, szczególnie ten jak pobrać czcionki - jutro wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Czcionki z dafont to życie c:
    Ja na codzień używam PicMonkey'a, i nie tylko, bo czasami przerabiam w pixlerze. Bardzo pomocny poradnik! 👌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje ^^ możliwe, ze kiedyś zrobię poradnik z pixlra

      Usuń
  5. brawa dla Luizy Drzewko która jako pierwsza (ccccchyba) podała źródło obrazka od loga! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


    ALE DOBRA ŻARTY NA BOK

    swietny post i logo jak zawsze śliczne baesko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      Usuń
    2. nie, bo ja też dodawalam 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😑

      Usuń
  6. Super post :') ja sama robię loga w pixlr, ale chyba wypróbuję picmonkey. Ogólnie szukałam dobrej stronki do powitania i przerywnika (bo moje obecne "dodatki do posta" są jakieś dziwne) no i znalazłam! Dzk będę czytać te poradniki.

    OdpowiedzUsuń
  7. mam mindfuck

    poradników na temat log jest tak dużo naprawdę

    w ogóle te cytaty
    te cytaty
    są takie
    oryginalne
    "mam 11 lat posiadam życiową historie i życie dało mi w dape"

    wszystkie loga jakie widzę są takie same
    wszystkie mają takie same czcionki, cytaty itp

    umieram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na swoim logu dałam "spring is coming", co miało być parodia "Winter is coming"... Ogólnie nie lubię zbytnio cytatow

      Usuń
    2. sama zrób logo i zobaczę, czy wykazałaś sie taka wielka oryginalnością :)
      mój poradnik to tylko inspiracja, nie mowię, ze każdy ma postępować wedle przedstawionego przeze mnie schematu, wiec sie łaskawie zamknij

      Usuń
    3. dziewczynki bicie się to nie jest rozwiazanie

      Usuń
    4. poza tym raczej w niewielu poradnikach jest np. wytłumaczone, jak pobrać czcionkę z dafont, a ktoś może mieć z tym problem
      poradników owszem, jest dosyc wiele, ale ciągle dochodzą nowi czytelnicy, gracze i nie widzę problemu, by co jakiś czas je pisać

      Usuń
    5. Wydaje mi się, że bierzesz to zbyt poważnie. Podała cytaty, które Jej się podobają, nie mówi "z takimi loga będą najlepsze, polecam, grgml".
      Cóż, to tylko moja osobista opinia.

      Usuń
    6. ^ właśnie
      To zwykłe przykłady.

      Usuń
    7. i skoro wedlug ciebie to jest taka tandeta, to prosze bardzo, zmien to, co ci szkodzi, wykaz sie oryginalnoscia
      co za hipokryzja, sama mialas tumblr profilowe, ktore ma 1/3 dziewczynek z gimbazy, a teraz sama mi wypominasz cos wedlug ciebie malo oryginalnego

      Usuń
    8. Luiza boże stop, chcesz zahamować spory a sama je pogłębiasz
      pamiętaj ze to tylko 1/3, wszystko jest dla ludzi. nikt nie zakaze jej takich profek. wyrazila swoją opinię a ty czepiasz się dawnych PROFILOWE
      tak samo ty miałaś na GG Acacie a potem miałaś jakies problemy na emily do jednej z redaktorek ze jej idolka nie robi nic dobrego
      nie wiem czy wiesz, ale bodajże ma dziecko;-) sławna jest to co zazdrościsz?
      naprawdę smieszne, nie potrafisz przyjąć ani grama krytyki, negatywnej opinii, tylko od razu się bronisz. dystansu trochę, to tylko blog o msp!

      Usuń
    9. To, że ktoś się broni, nie oznacza źle. Oczywiście lepiej jest się pohamować, ale można też odpowiedzieć. Nie mam na myśli wyzwisk, ale czysto kulturalne zachowanie - wyrażanie swojej opinii. Jak dla mnie, to komentarz tenchiiu *nie wiem jak Cię odmienić sry* jest bardziej negatywny, jeśli mogę to tak określić, a Luiza tylko poleciała dalej. To tylko moja opinia i mam nadzieję, że nikt nie weźmie mi tego za złe. Chciałabym, żeby na tym blogu była miła atmosfera i mam nadzieję, że moje ''życzenie'' się spełni.

      Usuń
    10. tak samo ja mogę tworzyć loga, jakie mi się tylko podoba :) i też jej nic do tego, to przeciez tylko LOGO

      Usuń
    11. od około roku na tym blogu ciężko o miła atmosfere 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      oczywiscie ze mozesz, ale nie ma sensu robić wywodów i jako argumentów uzywac profilowek, blagam

      Usuń
    12. tak samo niech ona mi nie robi wyrzutow

      Usuń
    13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    14. acham ok no spoko XDDDDDD

      napisałam komentarz który w sumie nie miał być bardzo niemiły

      chciałam tylko napisać co sądzę o logach i że wszystkie wyglądają podobnie a ty już plujesz jadem

      z kim jest tutaj coś nie tak

      no spoko mogę zrobić np tobie jakieś logo i ci wysłać, a ty będziesz mogła po mnie jeździć

      Usuń
    15. Wolę nie wnikać co tu się stało

      Usuń
    16. ok wysłane możesz jeździć xdd

      Usuń
    17. tenchiiu boże chciałabym to logo zobaczyc

      Usuń
  8. ,, Dzień bez dobrego uczynku, jest dniem bez dobrego uczynku. "


    Supi post, kocham czionki z Dafont <3



    ~Werxka

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)