Menu

środa, 29 marca 2017

Ostateczne starcie aka moje przemyślenia, czyli Momio vs MovieStarPlanet

Hallo! Witam was dzisiaj gorąco w nowym poście! Najpierw chciałabym przeprosić za (sporą) chwilę nieobecności po napisaniu ledwo jednej notki. Nie to, że nie miałam czasu, bo wbrew pozorom mam go bardzo dużo. Zwyczajnie myślałam nad wszystkimi pomysłami na serie jakie miałam i puf... Wszystko, tak jak najpierw zdawało się być świetnym pomysłem, po chwili zastanowienia się okazało się bezsensownym śmieciem. Na dzisiaj wymyśliłam coś, co wydaje mi się ciekawe i całkiem (?) oryginalne :D Niektórych nie obchodzi moja osobista opinia, ale że jestem samolubną małpą, będę się wyrażała na różne tematy. Parę osób się będzie ze mną zgadzało, parę nie i wszyscy będziemy szczęśliwi.


Celem tego posta jest porównanie dwóch popularnych gier online, które na pewno już znacie. A jeśli nie, to nie wiem jakim cudem tu trafiliście. Bardzo chętnie poznam również wasze opinie, lecz teraz przejdźmy do głównej części notki!

Będę oceniać parę kwesti:
1. Tworzenie postaci
2. Start
3. Wbijanie poziomu
4. Zbieranie pieniędzy
5. Sklepy/Ubrania
6. Ograniczenia
  
Zaczynajmy!



Tworzenie postaci

MSP

Rejestracja na MSP jest całkiem 'przyjemna'? Nie mamy wielu opcji, ale zmiana koloru trochę ułatwia zadanie. 'Laleczki', które generują się na samym początku są trochę straszne, ale po paru zmianach jak najbardziej można stworzyć ładną Movie.
Jedyne co bym zmieniła to tło. Według mnie te obecne jest trochę zbyt ciemne:)


  
MOMIO

Eeh... Tworzenie postaci na momio totalnie mnie zawiodło, gdy w tamtym roku pierwszy raz zagrałam, do tej pory nic się nie zmieniło. Tak, wiem, że 'przecież można później kupić wiecej ubrań, na samym początku nie musi być pięknie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!', ale dla mnie estetyka jest ważna, więc gdy widzę wręcz okropnie mały wybór ubrań, do tego totalny brak zmiany kolorów i tylko pięć karnacji do wybrania to jednak trochę się zawodzę. Na MSP mamy dwadzieścia kolorów skóry do wyboru, o różnych 'tonach'? Jedne są bardziej żółte, drugie bardziej różowe. A co z Momio? No można było się trochę lepiej postarać według mnie. Nie mówię, że jest bardzo źle, bo jednak można zmienić później ubrania, co i tak nie zmienia faktu, że na samym starcie może być ładnie, a na Momio się jak widać za bardzo nie da.
To najlepsze co mogłam stworzyć. 


Start

MSP

Na MovieStarPlanet jest całkiem spoko. Dostajemy parę prezentów, ale tak wlaściwie to tylko jeden jest całkiem przydatny - 200 StarCoins. Zostajemy przywitani przez Pixi Star, a potem rozwiązujemy zadania, za które otrzymujemy Fame oraz StarCoins. Po ich skończeniu jesteśmy na 4 bądź 5 poziomie i zostaje nam około tysiąca SC, więc takie 7/10! :) 



MOMIO

Na Momio też nie jest źle, ale nie do końca rozumiem, jak zbierać pieniądze. Zostajemy przywitani, każą nam przeczytać regulamin (który z resztą wystarczy tylko włączyć i wyłączyć) i to tyle. Pokazują nam, jak wejść do sklepu, dostajemy dwa tysiące w jakiejś skarbonce, a jak je wydamy to już  praktycznie kaplica. Nie do końca ogarniam już co się tu dzieje, ale ok.


 Wbijanie poziomu 

MSP

Nie mogę powiedzieć, że na MSP łatwo jest wbić poziom. No chyba że mowimy o wbijaniu poziomu 10 czy 11, dalej może być trochę trudniej. Zwłaszcza gdy jesteś mną i nie masz żadnych przyjaciół.
ekhe.

MOMIO

I tutaj sytuacja się trrochę komplikuje. Kiedyś kochałam Momio za to, że bardzo łatwo można było wbić poziom (ostatecznie usunęli mi konto z prawie 50 poziomem bo nie wchodziłam :p), ale teraz to wszystko totalnie się posypało. Jeśli ktoś nie jest obeznany, uwaga, już tłumaczę.
Na 'starym' Momio można było bardzo banalnie wbijać nawet po dwa poziomy dziennie przez karmienie zwierzaków. Wystarczyło tylko wyszukać bloga z listą osób ktore posiadają sporo zwierzaków na wysokich poziomach, lub chociażby tag 'Animo' (czy coś w tym rodzaju). 
I to jest właśnie moment posypania się wszystkiego - ograniczenia. O tym będzie trochę później, ale od razu wspomnę, że teraz Animo można karmić od 15 poziomu, i do tego określoną ilość dziennie. Wraz ze zdobywaniem większego poziomu, zwiększa się ilość smakołyków które możemy dawać zwierzakom, ale spójrzmy prawdzie w oczy - to i tak niewiele. 
Także teraz właściwie nie mam pojęcia, jak wbijać poziom, oprócz wysylania Momo (coś w stylu pozdrowienia na MSP, ale znacznie tańsze i bardziej 'powszechne') i dostawania go od randomowych ludzi online.  

Zbieranie pieniędzy

MSP

No i nasze kochane emespe jak zwykle górą. Zbieranie pieniędzy to totalny banał. Wchodzimy w Highscores, potem do pokoi randomowych osób z wysokimi levelami i klikamy na zwierzaki. I BOOM! W 'najlepszych' pokojach możemy zdobyć nawet 50 StarCoins, więc odwiedzenie dziesięciu takich przyniesie nam aż 500 SC. Bardzo wygodna opcja, kiedyś zebrałam dwa tysiące w jeden dzień, także wszystko jest możliwe! Jedyny minus to fakt, jak dużo ludzi zbiera w ten sposób SC. 'EE, duuh? Czego oczekujesz? To chyba jedyny sposób!!!!!' Oczywiście! Ale czasem lagi są nie do wytrzymania, no chyba że to ze mną jest coś nie tak. 


MOMIO

Ok, mi też się wydaje, jakbym zaczynała przeceniać MSP, no ale kurde, ja już nie wiem co i jak robić na tym Momio po wszystkich aktualizacjach. Nie mam pojęcia jak zbierać kasę oprócz zdobywania poziomów. i 'głaskania' Birmo (przelatujące ptaki trzymające diamenty) Obecnie jestem na levelu 6 i maksymalna ilość Diamentów jaką dostałam to chyba 60 :/ Na razie mam 377 Diamentów.
No cóż. 


 Sklepy/Ubrania

MSP

Na MSP jak zwykle spoko, mamy baardzo dużo ubrań i możliwość zmiany koloru.
Nie mam wlaściwie nic więcej do powiedzenia. Jedynym minusem który mogę znaleźć to brak kurtek. Na zasadzie że kupujemy top, a potem możemy założyć na niego jakąś kurtkę, to byłaby bardzo fajna opcja. 

MOMIO

Jest tak samo dobrze jak na MSP. No jest trochę mało ubrań i brak możliwości zmiany koloru, ale do tej pierwszej rzeczy nic nie mam, bo gra jest calkiem nowa. 
Wielkim plusem jest właśnie opcja kupienia bluzki a potem kurtki na nią, to mi się mega podoba!
No oprócz tego, że wszelkie okrycia wierzchnie można zakupić dopiero od 17 poziomu... 

Ograniczenia

MSP

Na MovieStarPlanet nie ma zbyt wielu ograniczeń, a nawet jeśli są, to małe. Chociażby pisanie na Forum, to możemy robić od bodajże poziomu 6 czy wstawianie zdjęć - do tego trzeba mieć 5 poziom. Największe ograniczenie to chyba wejście do Centrum Handlowego, ponieważ gdyż iż musimy mieć level 8. Ale o chat nikt właściwie nie dba, także pffff.

MOMIO

I tu zaczyna się zabaaawa! Na Momio jakiś czas temu pojawiło się MILION ograniczeń. Między innymi te w sklepie.


Żartujecie sobie? Muszę być na 47 poziomie żeby kupić PASEK?
Weeecej ograniczeen! 
Żeby pisać posty trzeba mieć 20 poziom! 
Żeby otwierać codzienne jajka (czy cos) w których znajdujemy Diamenty, musimy mieć 7 poziom!
No dobra, to nie jest dużo no ale jest. 
Żeby kupować gryzonie (zwierzaki aka Animo), musimy mieć 26 poziom, a żeby kupować 'Morskie Animo' Musimy być na 31 poziomie. Meh. 

Podsumowanie

Tworzenie postaci
Definitywnie MSP!

Start
MSP

Wbijanie poziomu
Poł na pół

Zbieranie pieniędzy
MSP

Sklepy/Ubrania
Poł na pół

Ograniczenia
MSP



Momio zostaje trochę w tyle, huh?
A wy co wolicie? Momio czy stare, dobre MSP? Dajcie znać!



~wyraz.dzwiekonasladowczy

21 komentarzy:

  1. Na msp jest kilka kurtek w dodatkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - kilka:) Całkiem spoko, ale na Momio jest tego cala zakładka i jest tego sporo, każda kurtka w innym stylu.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dang it, jak zwykle musialam zapomnieć o najbardziej oczywistej rzeczy.
      Fakt faktem są chyba gwiazdki, ale one zakrywają serio 'brzydkie słowa' :p

      Usuń
  3. Nie gram w moimo, więc i tak wybieram MSP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli są osoby które jeszcze nie grały, woooow, ty platku sniegu! :3

      i ps, momio*, ale to raczej literowka: D

      Usuń
    2. a ja lig of andrzej, pozdro *fonkowy leny*

      Usuń
    3. Też nie gralam nigdy w sromio, ale głupio wygląda, a więc zostaję przy loa :))))

      Usuń
  4. Momio jest - moim zdaniem - glupie, nie ma co robic, glownie dzieci.
    #szczeraopinia
    Post jednak bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to się zgadzam. Na momio gralam chyba tylko po to, żeby wbijać jak największy poziom i kupować więcej ubrań. Na MSP spedzam sporo czasu na forum, czasem obejrze jakiś film czy poprzegladam zdjęcia, Momio jest juz zawalone 'dajcie 18392749729292937827272 like i udo to odsłonie swoja twarz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!' - tak jakby to kogoś obchodziło.

      Usuń
    2. W mojej klasie uważają że na MSP nie da się gadać z ludźmi a na Momio się da, i z tego powodu nie grają w MSP TYLKO RAKOWE MOMIO ;-;

      Usuń
  5. Momio kiedys bylo super, nie bylo czegos takiego jak te niebieskie diamenty czy coś w stylu vipa na mapie, wszyscy byli sobie rowni. sytuacja sie zmienila kiedy tworcom zaczelo brakowac pieniazkow na chleb, wiec dodali te szafiry ktore mozna zdobyc tylko za pomoca momio+, a i tak dostajemy ich malo, co zacheca napalone nastolatki do dalszego kupna tamtejszego vipa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na samym poczatku w ogóle było super, teraz się prawie nic nie da robić... Mowie totalnie na poważnie, kiedyś wbijalam dziennie dwa poziomy, teraz moglabym wbić najwyżej jedną dziesiątą do następnego levela.
      Postacie mnie w ogóle trochę odstraszają, mają tak okropnie wielkie oczy i ogólnie są trochę takie nieproporcjonalne...
      Aha, i zgadzam się co do szafirów;) Co to i po co to komu to ja nie wiem.

      Usuń
  6. Nie widzę sensu porównywania tych dwóch gier. Ich założenia są zupełnie inne, a Momio jest bardziej mobilne (?) tzn. musi mieć takie same opcje na komputerze jak na telefonie, co ogranicza rozwój gierki.

    Poza tym pominęłaś dosyć ważny aspekt jakim jest komunikacja. W porównaniu do MSP da się tam normalnie pisać, a pomoc od pracowników Momio można uzyskać nawet po 2 minutach. Do tego pomysły graczy są często wprowadzane na gierkę, co jest naprawdę super.

    Odpowiadając na 'postowe' pytanie. To wolę Momio, ale to pewnie dlatego, że MSP już trochę mi zbrzydło. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdziłam, ze zrobię male porównanie, bo gdy gra wyszła zrobił się mały szum o to, ze ma 'zastąpić' MSP.
      Nie pomyślalam o komunikacji, chatowaniu itd., pewnie dlatego, ze naprawdę malo piszę z innymi ludźmi i nigdy nie zdarzyło mi się zgłaszać o pomoc do moderatorów na Momio, także tez nie wiedzialabym co o tym napisać.
      Ale i tak dziękuje za opinie! <3

      Usuń
  7. Mam konto na momio, ale raczej nie wchodzę. Pisałaś, że usunęli ci konto z 50 lv, ile się nie losowałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parę miesięcy, to mogłobyć nawet pol roku. O.o

      Usuń
  8. Boze
    Gralam w momio jak nie bylo szafirow
    Teraz mam konto annellia
    Loguje sie tylko na jakies swieta z nudow i jak na muwister mam banana
    Fajny postelel
    Tylko na momio mowia co jest czym na starcie, pomagaja np wysylac momo
    Narka

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, ja akurat wolę momio. Moim zdaniem ma ładniejszy wygląd, lepszą komunikację, łatwe wbijanie lvl, lepsi ludzie i tyle.

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)