Menu

środa, 3 sierpnia 2016

Dziwna i Piękna. Opowieść o Percy Parker #1

Cześć.
Z drugiej strony szkła wita Was Kinga. Tak jak obiecałam, jest post, jednak dzisiaj będzie w tematyce książki, którą niedawno przeczytałam. Zaciekawiła mnie jej cała historia, wątek romantyczny, wątek Mroku... ogólnie całokształt. Jak pisze na jednej z zakładek „Dziwna i piękna opowieść o Percy Parker” jest naprawdę wyjątkowa – nostalgiczna, subtelna, nastrojowa i poetycka. Leanna Renee Hieber, amerykańska aktorka i dramaturg zafascynowana wiktoriańską powieścią grozy, stworzyła w swojej pierwszej powieści piękny i posępny świat, wypełniony miłością i tajemnicami nie z tego świata. Autorka wyraźnie nawiązuje do „Dziwnych losów Jane Eyre” Charlotte Brontë.
„Dziwna i piękna opowieść o Percy Parker” została w USA nagrodzona w 2010 roku prestiżowymi nagrodami literackimi. 
Na Broadwayu jest przygotowywany na jej podstawie musical, w którym wystąpią laureaci Tony Award.". Książka cieszy się dużą popularnością wśród polskich czytelniczek. Głównie przez wcześniej wspomniany, świetnie przeprowadzony wątek miłosny. Powieść jest z gatunku paranormalnych, czyli duchy, demony, opętania i tak dalej po co tlumaczysz jak kazdy to wie. Cała książka opiera się na tytułowej Persefonie Parker. Jak wiemy, Persefona była żoną Hadesa, czyli Mroku. I to jest właśnie nawiązanie do tego mitu greckiego. Ale chwila, co będzie w tym poście?
Otóż dzisiaj będę odwzorowywać bohaterów tej opowieści. A właśnie? Kim są ci bohaterowie?
Na samym początku objaśnię, kim jest straż londyńska.

okłądka książki

Jest rok 1867. Zostało wybranych 6 ludzi, którzy mają za zadanie chronić i dbać o bezpieczeństwo mieszkańców stolicy Wielkiej Brytanii. Każdy z nich ma oddzielne zadanie, jednakże tylko razem mają ogromną siłę. Josephine – artystka, Jane – uzdrowicielka, Rebecka – Intuicja, Michael – serce, Elijah – pamięć, Alexi – moc. Szóstka przyjaciół musi znaleźć przepowiedzianą siódmą, która jako jedyna umie rozmawiać ze zmarłymi, a nie je tylko widzieć. "W ciemnościach wrota. W połączonych duszach krąg ognia. Nieśmiertelna siła w śmiertelnych sercach. Siedmioro, aby uciszyć zmarłych, którzy nie znaleźli spokoju. Siedmioro, aby osłonić żywych, którzy nie znajdują spokoju" – słowa przepowiedni. Czeka na nich wiele niebezpieczeństw, pułapek i potworów. Jeżeli popełnią błąd, ucierpi cały wszechświat. 

Ze względu, iż głównych bohaterów jest siedmioro, a części będą trzy, dodałam jeszcze jedną postać, która pojawi się w trzeciej części. A teraz mały rozkład tego, co znajdzie się w postach o tej tematyce. 

Pierwsza część – przedstawienie książki, wprowadzenie w temat. 

Druga część – Parę informacji o autorce, jakie książka zdobyła nagrody, opinie czytelników i czytelniczek. 

Trzecia część – Ogólna ocena książki, moje zdanie na temat zachowania bohaterów. BONUS 

W każdej części będą odwzorowane po dwie postacie. 

Dzisiaj zajmiemy się tytułową panną Parker siostra spidermana

Percy Parker

Opis wyglądu postaci – Percy jest albinoską, czyli że ma białe włosy, jest bardzo blada, jasne oczy. Tym się charakteryzują albinosi. Zwykle chodzi w szalu i okularach o ciemnych szkłach, tak aby jej oczy były mniej widoczne. Zawsze używa różu, żeby wyglądać mniej duchowo. Jedynie w gabinecie profesora Rychman'a je zdejmuje. ups spoiler Ubiera się w błękitną suknię, jak nakazuje wiktoriańska moda. Na szyi nosi wisiorek przedstawiający Fenisk'a. 



Charakter Percy – Percy jest nieśmiała, ale też dociekliwa i uparta. Ma władzę nad siłami, których sobie nigdy sobie nie wyobrażała. Jest tolerancyjna i miła. Zakochana w Alexim Rychmanie – swoim profesorze. 

Niestety na MSP nie ma takiego odcieniu błękitu, jaki bym chciała, dlatego użyłam bardzo delikatnego fioletu/niebieskiego. Suknia jest długa do podłoża, więc żeby, nie daj Boże, ktoś zemdlał z powodu ceny darowałam sobie buty. Kreacja ma na górnej części położoną koronkę. 
Nie wiedziałam, jakiego koloru ma być szalik, pewnie nie było o tym wspomniane lub nie doczytałam. Książka ma 358 stron, więc zrozumcie, że nie chciało mi się szukać. Zdecydowałam, żeby było w miarę dobrze do ówczesnych trendów i żeby mimo wszystko było kolorystycznie okej do sukienki, dlatego właśnie taki kolor. Okulary oczywiście pieprzone słoneczne bo innych nie ma  z ciemnymi szkłami i czarnymi obwódkami. W oryginale teoretycznie były ciemno niebieskie, ale pomyślałam, że za dużo by było tego koloru, więc sobie zostały czarne. Pasujące do Albinosa białe włosy z gęstymi lokami, moim zdaniem, są całkiem nieźle dopasowane do całokształtu stylizacji. 


Alexi Rychman

Opis wyglądu postaci – Rychman jest ubrany w profesorską togę i profesorskie buty. profesor 100% 
Ma ciemne loki oraz ciemne oczy. Ma piękne rysy twarzy i w ogóle jest caaałyyyy czaaaruuujaaaaaaaaaaacccccyyyy – według Percy. 


Charakter Alexiego – Jest spokojny, surowy i bardzo poważny. Pozostała piątka wybranych nazywa go "Duńskim księciem", ponieważ jest przywódcą grupy i często uważa, że wie lepiej od reszty. W Akademii Ateńskiej uczy matematyki. Od zawsze czekał na siódmą ponieważ myślał, że miłość ma związek z przepowiednią.. 

Przyczyna braku togi był po prostu jej brak w sklepie. Zastąpiłam ją szarą marynarką i ciemniejszą kamizelką oraz spodniami ktorych zapomniałam zmienic kolor ups Rękawy są w jakimś co najmniej tajemniczym wzorku tak samo jak krawat. Do tego jeansy i buty (udajemy, że są eleganckie). Przepraszam, nie umiem opisywać ubrań mężczyzn.


jest toga? Jest



Pożegnanie
Mam nadzieję, że co niektórych zaciekawiłam ów książką i że sięgną po nią kiedyś jak będą mieli czas. Pragnę podziękować Ci za to, że dotrwałeś do końca tego posta, drogi czytelniku. Na pożegnanie, żegnam się z tobą. 
Do zobaczenia!
Cześć

Rosence
Kinga








9 komentarzy:

  1. Rosence - mam dla Ciebie logo, które obiecywałam pod poprzednim postem. Mam Ci je wysłać na mail'a? Jeśli tak, to go poproszę c;

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post! Myślę, że przeczytam ksiazke, zachęcilas mnie do niej... Piękna stylizacja Percy!
    ~Harriet

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajaczytamsbksiazkeowirusologiiopiszja

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć, Super prowadzisz bloga :D Mam pytanie: w jakim programie robisz te zdjęcia/ nagłówek na blogu? Chciałabym żeby mój blog też był taki fajny :) Liczę na szybką odpowiedź. Pozdrawiam, Nivess

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na post i pytanie jak zrobić tło na blog ( chodzi o to gdzie pisze u was ,,Najlepsze wakacje tylko z nami "). Proszę o szybką odpowiedź
    -Gwiazda Estrady!

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)