Menu

poniedziałek, 22 lutego 2016

► Poradnik - Jak ważna jest kolorystyka w looku?

Z tej strony nie kto inny, jak Angie, Angelika lub, jeśli wolicie, Callies/Jesy <3. Dzisiaj głowiłam się cóż za post napisać, aby był ciekawy, a zarazem zwięzły i szybki do napisania, bowiem mam dzisiaj bardzo mało czasu. W końcu wpadłam no pomysł z poradnikiem ukazującym, jak ważne jest odpowiednie dobranie kolorów w looku. W pierwszej części notki, pokażę zmianę kolorystyki kilku zestawów na "lepszy". Druga zaś, będzie przykładem trafnych, moim zdaniem, połączeń barw. Po tym krótkim wstępie możemy zaczynać!

✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀

Na początek może zmienimy kolorystykę looku stworzonego przez moderację. Wybrałam aktualny motyw, związany z muzyką czy też zespołem rockowym. Oto i zestaw:

  Powiem szczerze, że samo dobranie elementów outfitu nie przekonuje mnie. Jeśli chodzi o kolory, powiedzmy sobie otwarcie - nic do siebie nie pasuje. Barwy jakby wybrane przypadkowo: dwa odcienie fioletu, żółty, szary, turkusowy, biały, czerwony (+ kolory na bransoletce, które również ze sobą nie współgrają). Totalny miszmasz.
  Po chwilowych problemach (kolory ubrań się nie zmieniały i musiałam odświeżyć stronę kilka razy), udało mi się uzyskać zamierzany efekt:


Strój nabrał charakteru. Jest lekki, a jego kolory to pastelowy żółć i fiolet z odrobiną bieli i szarego (bowiem potargane rajstopy źle wyglądały w innym odcieniu). Nie ma zbędnych kolorów, wszystko się ze sobą łączy. Takie właśnie powinny być looki, czyli posiadające nie więcej niż cztery barwy (a nawet jestem bardziej za trzema). Pamiętajcie, co za dużo to niezdrowo.
  Drugi będzie klasyczny look, stworzony z pierwszych stron zakładki top. Większość z Was pewnie posiada jego skład, a przynajmniej część.
Tutaj kolory już trochę bardziej pasują, ale jest to raczej kwestia przypadku - poszczególne elementy zostały stworzone w różnym odstępie czasowym. Jak mi poszło? Oto i efekt zmian:
  Wybrałam miętowy oraz malinowy, a w pewnym sensie brudny róż. Nie zabrakło małej domieszki białego. Look prezentuje się zupełnie inaczej, moim zdaniem o wiele lepiej.
   Po tym, krótkim objaśnieniu, ukazaniu jak ważna jest kolorystyka przechodzimy do części drugiej, w której pokażę przykładowe zestawianie barw.

✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀

Macie czasem problem w wyborem kolorów? Brak Wam pomysłów na nowe połączenia? Mnie czasem dopada coś takiego, ale można łatwo sobie z tym poradzić. Należy pamiętać, że najlepiej wyglądają z sobą barwy kontrastujące, w różnych swoich odcieniach. Postanowiłam pokazać na jednym zestawie kilka przykładów:

- Żółty & Różowy

Delikatne barwy świetnie razem wyglądają, a blond włosy sprawiają, że całość sprawia wrażenie lekkiej, dziewczęcej i letniej.

- Wiśniowy & Miętowy

Pod wpływem wyboru innych kolorów jakie rymy look zmienił się w bardziej "zadziorny" i odważny.

- Fioletowy & Pomarańczowy
- Błękitny & Różowy

- Oliwkowy & Brudny róż

- Biały & Malinowy
Też zauważyliście, że bloger ma mało kolorów tekstu do wyboru?

✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀

Powoli zbliżamy się do końca posta, ale najpierw malutkie podsumowanie. Wybierając kolorystykę, pamiętaj o tym, aby:
- Starać się nie przekraczać liczby barw, maksymalnie 3 lub 4
- Wybieraj kontrastujące kolory, w różnych wariantach i odcieniach
Dwa krótkie punkty do zapamiętania. Które połączenie barw podoba się Wam najbardziej? Mi osobiście połączenie różu z żółtym oraz białego z malinowym.
  Dzisiaj dość krótki post, z małą ilością tekstu, ale mam nadzieję, że nie czytało się go, aż tak źle.
Miłego wieczoru,

Pozdrawiam,
~ Angie / Callies / Jesy <3

21 komentarzy:

  1. Śliczny ten pierwszy look po zmianie kolorów! Te kolejne tez ładne^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny poradnik! ^^ Połączenie Oliwkowego i Brudnego różu jest cudne! <3

    ~ Wiki/Wicky

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ; )
      Ja mam zamiar je wykorzystać w jakimś nowym looku

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. A poradnik świetny. Początkującym użytkownikom napewno się przyda!

      Usuń
  4. Świetny post :) Mi osobiście bardzo podoba się połączenie fioletowego i pomarańczowego. Jest takie najbardziej wyróżniające się spomiędzy innych wariantów kolorystycznych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! ;3 musze zarobić żeby kupić look nr. 2 <33

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Pamiętam, że jakoś lubisz piosenkę "Focus", ale to logo nie jest trochę zrealistykowane ode mnie? xd *Milka i jej dziwne słowa*

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)