Menu

sobota, 16 stycznia 2016

♥ Wszystko o logo - podstawy + pizap.com ♥


HOLA A TODOS!

Dzisiaj rozpoczynam nową serię, a mianowicie ,,Wszystko o logo".  Będę przedstawiała w niej różnego typu programy/strony i pokazywała co można znaleźć w nich ciekawego. Na dzisiaj wybrałam pizap.com. Myślę, że strona jest Wam bardzo dobrze znana. Jednym odpowiada, a innym wręcz przeciwnie. Powiem szczerze, że jest świetna do tworzenia memów, oraz można na niej znaleźć mnóstwo ramek. To oczywiście nie wszystko co ma nam ona do zaoferowania. Wszystkiego dowiedziecie się za chwilę. Jak na razie przypomnę podstawy tworzenia logo.

  1. Wybieramy tło (np. z tumblr'a).
  2. Wchodzimy do artbook'a.
  3. Dodajemy naszą postać, przebieramy ją i wybieramy animacje.
  4. Robimy screen.
  5. Wchodzimy do paint'a i za pomocą klawiszy Ctrl+v, wklejamy ms i zapisujemy.
  6. Wpisujemy w wyszukiwarce sumopaint.com.
  7. Klikamy 'Try online'.
  8.  Zmieniamy język w lewym górnym rogu.
  9. Plik > Otwórz z mojego komputera...
  10. Różdżka > klikamy na tło > 'Backspace'/'Delete'
  11. Warstwa > Efekty warstwy > Obrys > ustawiamy grubość i dajemy kolor biały > zatwierdzamy
  12. Plik > Zapisz na dysku twardym...
  13. Wchodzimy np. do pizapa'a, picmonkey'a, wybieramy tło i dodajemy naszą postać.
  14. WCHODZIMY DO RÓŻNYCH PROGRAMÓW/NA RÓŻNE STRONY W CELU UDOSKONALENIA NASZEGO DZIEŁA (napisy, efekty...)

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
PIZAP.COM


Kiedy wejdziemy ukaże nam się przycisk 'start'. Klikamy na niego.


Następnie wybieramy 'edit'.


'Computer' > szukamy tła

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Naciskamy na to, co oznaczyłam czerwoną ramką. Tam dodamy naszą moviestar.


 Musimy 'pomalować' ją na zielono > 'Finish

  

 Za pierwszym razem będzie bardziej przeźroczysta. Potem powtórzę czynność z dodaniem screen'u.


Tak wygląda efekt.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Teraz przejdę do omawiania poszczególnych opcji. Ponumerowałam je, abyście mogli bardziej się połapać o czym piszę. Mam nadzieję, że widać to dość wyraźnie.


1. Crop - przycinanie (dotyczy tylko tła)
2. Rotate - obracanie (również dotyczy tylko tła)
3. Zoom - przybliżanie/oddalanie tła
4. Brightness - możemy przyciemnić tło, bądź je rozjaśnić
5. Contrast - kontrastowanie
6. Saturation - kiedy przesuwamy w lewo, to obraz robi się szary, a kiedy w prawo - analogicznie
7. Color -pozwala nam delikatnie zmienić kolor


Skorzystałam z: zoom, brightness (przyciemniłam), contrast

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

1. Classic - 27  efektów, polecam:



PS. Klikając na postać możemy użyć na niej efektu.


2. ColorZ: 27 efektów, polecam:



3. Advanced - opcje, które już tłumaczyłam.


4. Liht FX - 24 efekty, trzeba zakupić.


5. Textures - 21 tekstur, płatne. Moim zdaniem nie opłaca się. Bardzo pododobne możemy znaleźć na przykład w picmonkey'u. Może nie wszystkie, aczkolwiek jak dla mnie są niepotrzebne. Po prostu nie przepadam za ich używaniem.


6. Fun - 16 efektów, do zakupu.


Jak dla mnie nic ciekawego.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Po kliknięciu serduszka mamy do wyboru mnóstwo naklejek. Jest aż 57 kategorii! 23 są odpłatne, potrzeba do ich użycia specjalnego pakietu. Sądzę, że nie są mimo wszystko zbyt potrzebne. Postaram się poszukać czegoś, co naprawdę może się przydać, ale niekoniecznie będzie pasować do mojego logo.


20 stron naklejek o tematyce miłosnej? Do wyboru do koloru. Nie ma szans, aby nie znaleźć niczego ciekawego.  Myślę, że nie będę przedstawiać Wam tego, co wpadło mi w oko. Za dużo by tego było.


Tutaj natomiast mamy nieco mniejszy wybór. W każdym razie przydatne, nieprawdaż?

Inne polecane:



▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Teraz czas na omówienie opcji wprowadzania tekstu. Na początku widzimy cztery dymki. Po wybraniu którejś z nich, pojawia się okienko, w którym możemy coś zapisać, oraz obrócić pole z tekstem. 





Text - wpisujemy tekst
Font - tam wybieramy czcionkę. Jest ich dość dużo. Część z nich nie podoba mi się, ale każdy ma inny gust.
Size - rozmiar czcionki
Color - kolor czcionki
Glow - wybieramy poświatę, czyli to:


Wybrałam zieloną, ale tylko dla przykładu.


BG - tworzy się prostokąt, tak to wygląda:


 Align - chyba wiadomo o co chodzi po obrazkach

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Teraz przyszła pora na ramki. Jest ich tutaj pokaźna ilość, jednak co z tego, skoro większość jest przepchana i bez gustu? Jeśli ktoś zamierza z nich skorzystać, to polecam tylko i wyłącznie 'simple' oraz 'overlays'.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Zaznaczona funkcja działa podobnie jak piąta. Różnica jest taka, że w tej dodajemy cały obraz, a w tamtej możemy zaznaczyć tylko pewien obszar i dodać go bez jakiejś części. Teoretycznie mogłam się tą posłużyć dodając postać.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Chyba już wspominałam, że pizap jest świetny do tworzenia memów.
Top Text - tekst, który będzie wyświetlać się na górze
Bottom Text - tekst, który będzie wyświetlać się na dole


Tak to mniej więcej wygląda. Oczywiście można też powiększyć litery używając '+', bądź pomniejszyć  '-'.


▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬



Na sam koniec 'basic paint'. Nie ma tu za bardzo co opisywać. Wszystko jest bardzo proste do ogarnięcia.

Niebieskie strzałki - cofnięcie/ponowienie
X -usuwa naszą pracę
Pędzel, gumka, farba, linia, kwadrat, koło - przybory, których możemy użyć
Białek kółeczka - zmiana grubości
Wszystko inne jest raczej zrozumiałe.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
To już wszystko. Post może nie zawiera zbyt wiele tekstu, ale napracowałam się nad nim. Nigdy wcześniej nie pisałam żadnej notki aż tyle godzin. Mam nadzieję, że poświęcony czas się popłacił. 
Do zobaczenia!
/Iv

38 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nie, ale dostaniesz zapas hlepkuf z masełgiem jak Paóliczga.

      Usuń
  3. Fajny post C; Mam uraz do tego programu xD Ale logo jest śliczne ^^

    ~ Wicky

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale nie jest skończone. Potrzebowałam go tylko do pokazania niektórych opcji.

      Usuń
  4. Fajny post C; Mam uraz do tego programu xD Ale logo jest śliczne ^^

    ~ Wicky

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny poradnik C; Na pewno skorzystam.
    Przepraszam za spam, ale na nowo rozwijającym się blogu: http://zaszalej-na-msp-razem-z-nami.blogspot.com/ trwa konkurs na redaktora. Wpadnij, jeśli masz czas.
    ~DomNaa|Olszia

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy klikam w sumopaint'cie backspace nie wycina się, z delete też. Nigdy tak się nie działo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Dzięki tobie mam logo! I to jeszcze ładne logo! Ja chcę Hlep!

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)