Menu

poniedziałek, 18 stycznia 2016

Typy osobowości - kim jesteś?

Omfly, pomfly, szomf!
Po raz kolejny postanowiłam zabawić się w psychologa. Tym razem przygotowałam dla Was notkę o typach osobowości oraz krótki test, pozwalający Wam odkryć, który z rzekomych typów prezentujecie. Toteż nie przedłużając, zapraszam!

Ludzi możemy podzielić na cztery grupy i podgrupy: introwertycy, ekstrawertycy, neurotycy oraz tacy, którzy osiągnęli równowagę emocjonalną; wśród nich wyróżniamy melancholików, sangwiników, flegmatyków, a także choleryków.

Introwertyk - osoba spokojna, niezbyt rozmowna, która nie za zbytnio lubi poznawać nowych ludzi, skryta w sobie.
Do introwertyków zaliczymy:
- melancholików - ludzi, którym często towarzyszy lęk bądź apatia, skłonni do popadnięcia w depresję. Przyjęło się, iż melancholicy dość dużo planują i są najczęściej wzrokowcami. Żywiołem ich jest ziemia.
- flegmatyków - niechaj skojarzenie nazwy z flegmą Was nie zmyli, bowiem flegmatyk to osoba idealna do prowadzenia interesów. Tak jak melancholik jest cichy i nieufny, także jest wzrokowcem, jednak on nie przejmuje się ogromem niepowodzeń, powtarzając sobie, iż jutro też jest dzień. Żywioł owej części społeczeństwa to woda.

Ekstrawertyk - człowiek pewny siebie, czasami, jednak rzadko, zdarza się, iż w sobie zadufany.
Wśród nich wyróżniamy:
- sangwiników - bardzo towarzyskie, rozgadane osoby, będące przeciwieństwem melancholików. Ich symbolem jest powietrze.
- choleryków - ludzi szybko popadających w szał, acz towarzyskich i rozgadanych. Totalne przeciwieństwo flegmatyków, uwierzcie mi. Znakiem choleryka jest jeden z czterech sił, mianowicie ogień.

Jeżeli ktoś z Was ma w sobie cechy melancholika oraz choleryka, wychodzi na to, że ma neurotyczność, zwaną również niezrównoważeniem psychicznym lub emocjonalnym. Jednakże osoba mająca w sobie elementy flegmatyka i sangwinika osiągnęła, można by rzec, równowagę emocjonalną.

Wymyśliłam parę sytuacji, po czym zgromadziłam czwórkę znajomych, symbolizujących wszystkie typy osobowości, aby pokazać Wam, jak każde z nich zachowa się w tym wypadku. Zadałam im trochę pytań, w pewnym sensie dotyczących MSP. Oto rezultaty naszego małego, bezcelowego quizu:

Pytanie  pierwsze: nikt nie obejrzał Twojego nowego filmu. Co robisz?
Melancholik: usuwam go. Skoro nikomu się nie podoba...
Flegmatyk: zaczynam reklamować film, może w końcu się uda.
Choleryk: dosyć tego, usuwam go, zrobię jeszcze lepszy, wtedy wszystkim kopary opadną!
Sangwinik: nie przejmuję się.

Pytanie drugie: jakie filmy na MSP lubisz najbardziej?
Melancholik: obyczajowe opowiadające o losach nieszczęśliwych osób.
Flegmatyk: te z TOP są moim zdaniem najlepsze, cokolwiek by to nie było.
Choleryk: rzadko kiedy oglądam filmy. Jak już, to 10 sek, normalne są dla mnie za długie.
Sangwinik: komedie, rzecz jasna!

Pytanie trzecie: jak odbierasz hejty?
Melancholik: przytłaczają mnie.
Flegmatyk: usuwam je.
Choleryk: jestem wściekły, kłócę się z hejterami.
Sangwinik: mam je gdzieś!

Pytanie czwarte: jak postrzegasz świat na MSP?
Melancholik: jest tu całkiem ciekawie, ale szkoda, że tak mało osób jest chętnych do pomocy innym użytkownikom.
Flegmatyk: idealna platforma do wykazania się swoimi umiejętnościami!
Choleryk: denerwują mnie dzieci neo, "hackerzy", ale poza tym jest ok.
Sangwinik: interesująca gra, jednakże szybko się nudzi.

I pytanie piąte: jeżeli miałbyś opuścić MSP, co byłoby powodem Twojego odejścia?
Melancholik: brak pomocy, przytłaczająca atmosfera.
Flegmatyk: znużenie grą.
Choleryk: brak starcoins czy pomocy.
Sangwinik: kłótnia z ważną dla mnie osobą, poznaną w grze.

Cóż, to by było na tyle. Jaki typ osobowości prezentujecie? Ja zdecydowanie jestem introwertyczką, bowiem mam w sobie cechy melancholika jak i flegmatyka. Troszkę z choleryka także w sobie mam...
Mam nadzieję, iż ten krótki test związany po części z MSP Wam się podobał. Być może pomoże Wam on odgadnąć swoją osobowość?
Pozdrawiam & miłego dnia!
~Marcia.


19 komentarzy:

  1. 1! Nalezom się chlebki z maselkjem xd!
    Idę czytać c": ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super post! Zawszę lubiłam twoje posty, ponieważ są ciekawe i śmieszne jak np. to Q&A ostatnio XD. Ciekawe jak inni, ale ja należę do introwertyków :'/.

      Usuń
  2. 2! Yeah, a mi należy się kilogram ziemniaków! B)
    Super post, dużo się dowiedziałam! Jestem chyba Sangwinikiem.

    ~ EC/Emka ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emi w tej samej minucie - to przeznaczenie B)))

      Usuń
    2. Mró, no to supi. B)) Jak pokazałam mojej siostrze Nyan Cat'a, to skakała z radości, bo go uwielbia. :D

      Usuń
    3. Mró
      Kc
      Nyjan kat jest supkciak :"V
      Dobra nam co mnie dziś wzięło na komentowanie teraz połowa komów to moje XDDDD

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam coś z flegmatyka i sangwinika, więcej z tego drugiego, zależy od sytuacji. Nie lubię zawierać znajomości, ale jeśli już się udaje - ciężko mnie przegadać, żywo gestykuluję i często się śmieję. Marciu, co o tym sądzisz? B)
    .C

    OdpowiedzUsuń
  5. Swangniki laczmy sie! Marciatelgo za postel nalezy Ci sie 1/4 moich chlepow ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszedl mi flegmatyk, choc jestem niesmiala. Wsrod znajomych jestem otwarta i w ogole. No coz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszedł mi sangwinik, chociaż już o tym wiedziałam... Ale i tak świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post, wyszedł mi flegmatyk i sangwinik, jednak chyba z tego drugiego mam więcej.

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)