Menu

środa, 30 grudnia 2015

Poradnik - jak powstaje kelciowe logo?

Heju!
Ponieważ ostatni mój post cieszył się sporym zainteresowaniem, stwierdziłam, że przekształcę go w autentyczną serię, która będzie pojawiała się w każdy poniedziałek. Tworzenie takich kopii czy też przeróbek looków sławnych movie stars sprawia mi zresztą wielką przyjemność, a przy okazji mogę poznać popularne obecnie style, co przyda mi się zwłaszcza po mojej długiej przerwie od grania. Dalej nie będę wnikać, ponieważ nie chcę rozdrabniać tego wszystkiego na drobne części. Dzisiaj postanowiłam opublikować notkę mało oryginalną, jednak na Sylwestra postaram się przygotować dla Was coś nieszablonowego. Podobny wpis mogliście przeczytać ze strony Lanche kilka dni temu, więc spytałam się najpierw Luizy, czy mogłabym zaczerpnąć od niej odrobinę jej pomysłu. Ze względu na to, że wyraziła zgodę na to, abym zaprezentowała własną wersję tego poradnika, przychodzę do Was dzisiaj z notką "Jak powstaje kelciowe logo?". 

-



Postanowiłam wykorzystać fakt, iż Luiza wcześniej poprosiła mnie o logo i połączyć proces jego tworzenia wraz z poradnikiem, żeby zmniejszyć sobie ilość pracy. U góry macie już podany wzór, który możecie  uzyskać dzięki kilku prostym krokom, które za chwilkę objaśnię. Tymczasem opiszę jeszcze pokrótce efekt końcowy. Najbardziej na tym obrazku podoba mi się układ napisów oraz naklejki, które umieściłam między nimi. Starałam się też nie używać tylu czcionek, aby uzyskać jednolitą całość. Postać wygląda też fajnie z przyciemnionym efektem, a filtry, które zastosowałam ładnie współgrają z resztą. Cytat nie jest ani wyjątkowy, ani popularny. Jest po prostu jedyny w swoim rodzaju i uważam, że pasuje do klimatu pozostałości.
Instrukcję podzielę na kilka odrębnych kroków, co mam nadzieję, że ułatwi jej odczytywanie. 

Źródło: (klik)
1. Na dobry początek musimy zacząć od zrobienia zrzutu movie star, którą chcemy umieścić w logu. Robimy to otwierając MovieStarPlanet, wchodząc w artbooki, ustawiając postać według naszych preferencji i jednocześnie naciskając przycisk print screen, który zamieściłam na obrazku powyżej. W taki oto sposób uzyskamy zrzut ekranu. 


2. Teraz wchodzimy w aplikację Paint i przycinamy nasz zrzut przy pomocy opcji zaznacz>przytnij. Koniecznie pamiętamy o tym, by zapisać plik jako obraz png.


3. Gotową i wyciętą movie star otwieramy w edytorze Sumopaint (klik) i usuwamy tło za pomocą różdżki, klikając myszką w białe pole i wciskając klawisz delete tak, aby zamiast białego tła pojawiły się szare kratki. 


4. Żeby dodać obrys, klikamy Layer>Layer Effect's>Stroke.


5. Kolor obrysu ustalamy przesuwając kółkiem na wybrany kolor. Osobiście polecam biały, bo wtedy nie widać aż tak bardzo jak przy ciemnych kolorach miejsc niedopracowanych. 



6. Kolejnym krokiem będzie wyszukanie odpowiedniego tła. Kiedy znajdziemy obrazek, który będzie nam pasował otwieramy program PicMonkey (klik) i je otwieramy w sposób pokazany na obrazku. 




7. Teraz z menu na boku klikamy motylka i wybieramy kategorię "Your Own", po czym otwieramy plik z postacią i umieszczamy ją we właściwym miejscu. 


8. Żeby dodać różne filtry, klikamy różdżkę, w której wybieramy efekty specjalne i dostosujemy je według własnych preferencji. 



9. W celu dodania napisów, wchodzimy w kategorię "Tt" i rozmieszczamy je gdziekolwiek chcemy. Warto pamiętać o tym, że przydatnymi elementami, które możecie zawrzeć są: 
  • cytat,
  • podpis,
  • znak, że Ty jesteś autorem loga (w przypadku, kiedy tworzysz je dla innej osoby).

10. Żeby nie było nudno, warto też przyozdobić swoje logo o różne naklejki, powracając do motylka. Do dyspozycji mamy mnóstwo różnych kategorii, w których znajdziemy ozdoby wszelkiego rodzaju. 

-

Przypuszczam, że większości z Was wszystkie te rzeczy były już znane, jednak warto czytać tego typu poradniki, bo nawet doświadczone osoby mogą dowiedzieć się z nich czegoś przydatnego. Na koniec odpowiem jeszcze na pytania, które wiele bardziej zaawansowanych osób mi często zadaje:

Dlaczego plik z painta lub sumopaint zapisujemy zawsze w formacie png?

Robimy to dlatego, że jeśli zapisalibyśmy go w formacie np. jpg (dotyczy to szczególnie obrazków z painta), to nie moglibyśmy usunąć tła. Chodzi o to, że format png pozwala na zmiany właśnie takie jak dodanie obrysu itd. 

Dlaczego niektóre czcionki nie wyświetlają mi się w przeglądarce Google? W jaki sposób mogę uzyskać do nich dostęp poprzez PicMonkey?

Niektóre czcionki nie wyświetlają się w Chrome dlatego, że zawierają elementy, których Google nie obsługuje. Dlatego, jeśli chcecie skorzystać z pobranych czcionek z internetu polecam korzystanie z Internet Explorer'a. 

Co się stanie, jeśli zapiszę zrzut w formacie jpg zamiast png?

Odpowiedź na to pytanie jest niemal identyczna jak ta do pytania 1; nie będziemy wtedy mogli dokonać na nim żadnych zmian graficznych.

Myślę, że wpis okazał się dla Was przydatny. Jeszcze raz chciałabym też podziękować Lanche za pożyczenie pomysłu. Część ostatnią możecie potraktować trochę jako ciekawostkę, bo wiem, iż niewiele osób wie o takich rzeczach. Jeśli macie jakieś inne pytania lub problemy z PicMonkey'em, napiszcie do mnie w komentarzach, a ja postaram się Wam na nie odpowiedzieć. :)
/Kellow

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że Szymon głównie chwali posty kellow

      Usuń
    2. No tak, bo Alicja pisze najlepsze posty. Zero błędów, cudowny styl pisania. Każy to potwierdza. Nikt jej nie dorównuje, chociaż piszą tu bardzo utalentowane osoby. Kellow styl składania zdań jest idealny. Pomysły, kreatywność. Genialne notki. Oby tak dalej.

      Usuń
    3. Szymon zrobił złą rzecz, ale gorsze było to, że nie chce się teraz przyznać. Mimo tego kiedy komentuje posty swojej przyjaciółki, nie hejtuje ani jej, ani nikogo innego nie musicie go od razu wyganiać. Ma prawo komentować.
      * to nie hejt, tylko opinia, której nie zmienię *

      Usuń
    4. Przyznać- chodziło mi o to, że nie chce zrozumieć, że zrobił coś strasznego i przeprosić.

      Usuń
    5. Rozalia, nie jestem ułomny i wiem, co robiłem i robię. Przyznać? xDDD Wszyscy wiedzą przecież. Skończmy to z tym blogiem, bo nudne się to robi.

      Usuń
    6. Ja osobiście nie przywiązuję większej wagi do autorów komentarzy, które dostaję pod swoimi postami. To, że Szymon zrobił coś złego nie odbiera mu prawa do wyrażania publicznie swojej opinii.

      Usuń
    7. Wiem, że nie jesteś ułomny xD
      Najwyraźniej mimo wyjaśnień o co mi chodziło i tak nie zrozumiałeś, ale cóż...
      Nudne? Może trochę, ale jest o czym mówić. Kiedy, jak kiedy, ale wtedy grubo przesadziłeś.

      Usuń
    8. Kellow- właśnie o to mi chodziło, gdy pisałam komentarz.
      Ps. Zajrzyj na pocztę :)

      Usuń
  2. Super post,dzięki tobie umiem robić super loga :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Post w większości PODOBNY do posta Florki, z bloga abieski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet go wcześniej nie czytałam. XD
      Może Ci się tak wydawać, ponieważ kroki dotyczące Sumopaint są identyczne, ale to dlatego, że są to kroki niezbędne do zrobienia podczas tworzenia loga, ale ja zaprezentowałam proces robienia takiego obrazka na własny sposób.

      Usuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)