Menu

sobota, 17 października 2015

#3 Nauka japońskiego z nutką MSP + Odpowiadam na pytania dwóch osób (znowu)

Haiyo!

Z tej strony Flerie!
Przychodzę do Was z kolejną dawką języka japońskiego. Mam kilka wiadomości, które będą dotyczyły zmian "lekcyjnych". Może zacznę od pierwszej rzeczy, którą chciałabym Wam przekazać: Otóż, usuwam dziennik. Tak, ciężko z nim jest, a niektórzy po prostu nie wysyłają prac domowych lub są nieaktywni. Wiecie, ja nie chcę Wam się narzucać z tym językiem, gdyż wiem, że macie swoje własne- ważniejsze od nauki japońskiego sprawy. Spokojnie, nie oznacza to tego, iż nie będę robiła zadań domowych dla chętnych. One będą i pozostaną w każdym kolejnym sezonie! Zadania domowe będą robili Ci, którzy chcą po prostu bym wystawiła im ocenę, aby wiedzieli jak dobrze im idzie. Jestem pewna, że część osób odczuwa teraz ulgę, a zaś liczna część będzie na mnie zła. Uwierzcie, że prowadzenie tego dziennika to jedna z najgorszych rzeczy, na jaką kiedykolwiek wpadłam. Wydaje się to być fajne, ale tak naprawdę to wiem już jaki problem mają z tym nauczyciele w szkołach.
Mam nadzieję, że nie będziecie za tym dziennikiem tęsknić, bo szczerze... ja nie zamierzam. (nie, to nie jest żaden troll)
Kolejną wiadomością jest to, że zmieniam poziom zadań dla chętnych- będą łatwiejsze, krótsze, przyjemniejsze do robienia. 
Trzecią wiadomością będzie to, iż jadę za tydzień do szpitala. Tak, jadę i będę mieć operację- nie chcę o tym mówić, ale jeżeli nie zamierzacie mi wierzyć to wspomnę, że mam wodonercze i prawdopodobnie nie da się już uratować mojej nerki. Postów ode mnie w tym czasie nie będzie. Chyba, że zakupię transfer lub znajdę Wi-Fi, które umożliwi mi tam pisanie. Być może zrobię z 3/4 posty i nastawię na automatyczną publikację.
Dobrze, skończę i przejdę do tematu tej notki.

 ♣ Lekcja III ♣

 Wadai: Tomato wo yottsu kudasai. [Poproszę cztery pomidory]

Dzisiaj będziemy się uczyć słówek i zdań, które ułatwią nam konwersację w sklepie. Będzie nam to potrzebne niemal zawsze gdy będziemy w Japonii wychodzić na zakupy. 

Kore wo kudasai [Poproszę to]
Tomato wo yottsu kudasai [Poproszę 4 pomidory]
Reshiito wo kudasai [Poproszę paragon]
Fukuro mo onegai shimasu [Poproszę też siatkę]
... wa doko de kaemasu ka [Gdzie mogę kupić ...]
Sumimasen ga, pan/niku/mizu/yasai/kudamono wa doko desu ka [Przepraszam, gdzie jest chleb/mięso/woda/warzywa/owoce]

Eetiemu wa doko desu ka [Gdzie jest bankomat?]
Ikura desu ka [Ile to kosztuje?]
Chotto takai desu ne [To chyba trochę za drogo]
Yasuku shite moraemasen ka [Nie można trochę obniżyć ceny?]
Kore wo
shichaku/mite shite mo kamaimasen ka [Czy mogę to przymierzyć/zobaczyć?]
Hoka no iro mo arimasu ka [Są też inne kolory?]
Mite iru dake desu [Tylko się rozglądam]
38/XL/L/M/S/XS watashi no saizu wa sanjuuhachi/ikusueru/eru/emu/esu/ikusuesu desu [Mój rozmiar to 38/L/M/S]
Kurejitto kaado dewa haraemasu ka [Mogę zapłacić kartą?]


Liczby po japońsku od 1 do 10:

1 [ichi]

2 [ni]

3 [san]

4 [yon]

5 [go]

6 [roku]

7 [nana]

8 [hachi]

9 [kyuu]

10 [jyuu]
♣ Zadanie domowe ♣

Zadanie domowe dla chętnych.
Przetłumacz na polski:
Reshiito wo kudasai-
Mite iru dake desu-
Kore wo kudasai-
Hoka no iro mo arimasu ka-
Chotto takai desu ne-

♣ Look ♣ 

Dzisiaj przedstawiam Wam kolejny słodki, japoński look do serii.

  
 Jak widać skład posiada standardowo pięć rzeczy. Nasza MS posiada włosy koloru ciemnego blondu. Na głowie mamy białe rogi diabełka, które dodają uroku całej kompozycji, a zarazem  sprawia wrażenie słodkiej niegrzecznej dziewczynki. Bluzka MS ma kolor różowy i biały. Rajstopy Naszej lalki mają print pandy w kolorze różowym i białym. Patrząc na sam dół widzimy buciki takiego samego koloru jak reszta stylizacji. Ogółem całemu look'owi dam 8/10, ponieważ zapomniałam dać czegoś na rękę. 

Skład: 





Paleta kolorów:


♣ Odpowiedzi na pytania ♣


Tak jak wspomniałam w tytule zamierzam odpowiedzieć teraz na pytania dwóch osób, a dokładniej Hanki (Janusza) i Pauliny Kozub. 

Paulina Kozub:

1. Nie, nie chciałabym :'c
2. Naprawdę, przykro mi. 
3. Haha, nie wiem.
4. Tak, ja chcę być kaczką! Kwa, kwa, kwa, bo kwa, że kwa!
5. Dziewczyna z długimi brązowymi włosami i grzywką, mająca piękne niebiesko-szare oczka! Dość wysoka, szczupła. Posiada wąskie, ale pełne usta. Nie wiem, jak wyglądasz, ale tak sobie ciebie wyobrażam. 
6. Serio, logo? Mi? Za co? 
7. Sprawdzę! ^^
8. Dobrze. 

Hanka (Janusz):

1. Gdyby muminki opanowały świat- to bylibyśmy muminkowaci.
2. Po co? Ja chcę z nimi selfie!
3. No muszą mnie zobaczyć. 
4. Co? Gdzie i jak? Hę? 
5. O nie!! Już po mnie! A ja głupia chciałam z nim selfie.
6. Jeju, jaki on straszy. Ten tępy wyraz twarzy, bryyy....
7. A masz!! Żyjesz jeszcze? Tak? To jeszcze Cię po mordzie!
8. Zostałam muminkowym mordercą! :O
9. Czo to? Co tak lśni i ładnie pachnie? 
10. Uf, jestem głodna. Mniam, mniam. Spróbuj!
11. Ojej, prawie nic nie zostało, ale udało się- potarłam go!
12. Buahaha! Jestem potężna! 
13. Oczywiście, świętujemy do białego rana.
14. Nie, nie trzeba.
15. No dobra, trzymaj!
16. Nie, dzięki.
17. Nie pijam piw! Bleh!
18. A ta tu czego? Tfu- Cześć, Babciu!
19. Masz tu babka piwo, idź i nie przeszkadzaj, rozkazuję Ci- ja potężny muminkowy morderca!
20. Yeah, no i kto tu rządzi? Ja, no ba!

To by było na tyle!

♣ Kontakt ♣

Osoby, które chciałyby się ze mną skontaktować niech piszą na:
GG: 55730046 (nazwa: Patka)
MSP: #Flerie
IG: xfleriex
E-mail: creamelle@onet.pl / xfleriex@gmail.com 
♣ Pożegnanie ♣ 
Z góry przepraszam za dzisiejsze nadużywanie emotek, ale nie chciałam być taka sztuczna, bez emocji.
Niestety, ale muszę kończyć już tego posta. Mam nadzieję, że jego długość jest w miarę dobra.
Nadszedł czas Naszego rozstania, ale widzimy się już jutro.

Baiyo!
♣Patka♣ 


23 komentarze:

  1. Pierwsza
    Fajny post. Ja jestem zua, bo podglądałam w roboczych. Ojj ja zua!

    OdpowiedzUsuń
  2. Look taki "prosty", spodnie do butów nie pasują, no cóż. Post jest ok *^-^*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby w tym poście nie odpowiadała na moje pytania, to nie byłby taki ok.

      Usuń
    2. Dziękuję. ;3
      Btw. co do look'a to w sumie fakt, iż jest prosty, ale nie lubię przesadzać z dodatkami na głowę, ręce, nogi itp. Co do butów się zgadzam :P


      //Pati

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Czyli sugerujesz mi, że gdybym nie napisała odpowiedzi to post byłby do d... ? xd
      Ja tak to odebrałam. :/


      //Pati

      Usuń
    5. Wcale nie :P post świetny jak zawsze, z odpowiedziami czy bez :)
      snicerslady0

      Usuń
  3. Haha, moje pytania, oh yeah! *^*

    ~Janusz










































    /tae

    OdpowiedzUsuń
  4. Logo to miało być na ten konkurs z unikatami... xp
    _ Pauli.
    jestesmy-z-jednej-beczki.blogspot.com << wejdziesz? ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście, to chyba nie wypali ten konkurs.
      Tylko 2 osoby wysłały logo... :O
      Więc już po czasie. Nieaktualny. X3


      //Pati

      Usuń
  5. Czy mogłabyś przypomnieć adres e-mail, gdzie można wysyłać pracę domową? Bo już mam rozwiązane na kartce xD.
    Zawsze chciałam się nauczyć japońskiego, to naprawdę interesujący kraj!
    Look bardzo mi się podoba, aczkolwiek te rajstopy niezbyt tutaj pasują. Myślę, że lepiej pasowałyby tu może jakieś... jeansy? Za opaską nie przepadam, ale tutaj ładnie się komponuje. Bluzka jednak jest THE BEST!
    Czy mogłabyś zaprosić mnie na MSP? Mój nick to: Mary Manka. (bez kropki!!)

    ~Manka

    OdpowiedzUsuń
  6. Post byl nawet fajny. A tak serio, to jest super. Look fajny, tylko te rajstopki... Kolor do nich nie pasuje, taki jasny.
    Dobra, seria pytan, nad ktorymi zwlekam dlugo.
    1. Jestes tak zwanym w internetach #mangozjebem? (Nie ma sie co wstydzic, wiesz, ile mang przeczytalam?)
    2. Naprawde?
    3. A co najbardziej luvisz czytac z tej dziedziny. Lol.
    4. Bo ja zabujalam sie w Soul Eater i Elfen Died.
    5. Acha.
    6. Wnerwicowujem Ciem? (Zasasa 476 - grzecznosc przede wszystkim!!!!)
    7. Wiesz, ze w anime i mangach shinigami sa znane?
    8. Dobra, musze Ci zadac pare normalnych pytan, a nie takich, co by na Twego posta zeslaly wieczny chaos. No wiec, jaka liczbe lubisz od 1 do 12?
    9. - Ja oczywiscie 1, bo jestem numerem jeden!
    - To oczywiste, ze 8, bo to symetryczna liczba!
    - Baka! Baka! Baka!
    Se przetlumacz ten ostatni ciag slowek, bo po Polsku gdybym napisala, dostalam bym w ryja. :-:
    10. Piszac twn post, gdzie jestes?
    Koniec. Komentarz do dupy, ot co. I sorka za bledy czy literowki, ale tablet i te jego wymyslacze slow.
    ~FluffiPuffi
    I zapomnialas o obecnosci, Panno Flerie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Będziesz miała operacje?! Boże.... Ja przed zabiegiem który trwa 5 minut ( oj no dobra... 4 minuty...), gryzę podłogi ( efekt: w szpitalu brzydkie podłogi ... Ech... Ale spoko to energia na cały poranek prędko wstałam pośpiewałam, męsko ściełam drzewo ogromną siekierą! Nie no tego nie... Ale siadłam tu udławiłam tam, znowu wyszedł mi mój żart, w fizyce podszkoliłam się widziałam zabawnego psa, no i tego komentarza mam!) ja nie wiem co zrobiłabym z lekarzem..( pewnie ty co zrobiłaś z muminkiem..) ale jesteś odważna!

    A co do posta.. Look: nie gustuje w różu.. Ale look spoko :-)

    I dziennik : chyba dobrze, ja dostałam 2+!! Jejj radujmy się!
    Pamiętasz?
    Moshi moshi - mokro mokro xD
    #malosmieszne:-d
    (Bierzem podgląd uuu słabo, trudno ;-))

    ~Rosence

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hyhyhy ale długi kom ( jestę na tlę ^^)

      Usuń
    2. Heh były dłuższe ( jestę na teleę)

      Usuń
  8. Heh, ja jestem chora od urodzenia.
    Trzymaj się jakoś ♥
    Fajny post c;

    `'A
    /'Callies

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  9. Zapomnialabym. Współczuję ci operacji :'( mój tata ma chore nerki i również musiał być 2 razy operowany. Jestesmy z tobą ❤
    snicerslady0

    OdpowiedzUsuń
  10. Sorry,że wracam do tematu. Wiem,że nie chcesz o tym gadać,ale sorry,muszę..
    Współczuję Ci tej operacji tak bardzo,że.. Nie wiem! Jeśli Twojej nerki nie da się uratować to.. Nie,musi się dać uratować! MUSI! LEKARZE,SŁYSZYCIE?! MUUUSI!
    Ech.. Poproszę cztery pomidory. XD
    Bardzo ładny look,chociaż ja dałabym bardziej pudrowy róż. ^^ A tak to śliczny!
    Hyhy,może napiszę do Ciebie na GG,ale najpierw muszę je ogarnąć,bo dawno nie wchodziłam. :3
    ~Jednorożec
    ~WspółczujęCiBardzo

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)