Menu

czwartek, 5 lutego 2015

Poradnik - jak napisać dobrego posta?

Hej!

 Większość z was prowadzi lub pisze na blogach. Jednym z najważniejszych elementów na nich są posty. Może nie jestem jakimś najlepszą w blogowaniu, ale chciałabym się z wami podzielić poradnikiem "Jak zrobić dobrego posta". Wszystko wymyśliłam i opisałam sama. Zapraszam!

1.Pomysł

Jest najważniejszy. Nie ma posta bez pomysłu. Gdy piszemy bez pomysłu, dochodzimy w końcu do wniosku, że nic nie napiszemy. Kiedy macie zły dzień czy humoru, nie piszcie postów ponieważ wyjdzie taki sobie. Cały swój gniew czy smutek przenosimy do posta, co nie wygląda za dobrze. Więc od dziś pamiętajmy: bez pomysłu, nie zabierajmy się za posta!

2. Obrazki

  Post wygląda z nimi po prostu ładniej. Dodaje jemu koloru. Ba, przy postach informacyjnych ich nie dodajemy! Muszą być powiązane z tematem.


3. Ortografia, interpunkcja

Post zaczyna się fajnie "Hej!", a potem jeden błąd na drugim. Was też to razi? Nie dość, że są te wszystkie błędy podkreślone! Patrzcie na ortografię i interpunkcję! Czasami jednak może się zdarzyć nie rażący błąd lub złe ułożenie zdania.

4. Zaciekawienie

Nie wystarczy napisać posta. Trzeba zaciekawić jego treścią. Dodawaj jakieś ciekawostki albo ciekawe opisy. Od razu będzie lepiej, zobaczysz!

5. Początek i koniec

Na samym początku możemy wymyślić sobie jakieś fajne i unikalne powitanie np. (tutaj poda przykłady powitań redaktorek na emily-mccline-i-msp) "Ohayo!" lub "Witajcie rodacy" czy "Hejo ziomki". Oczywiście to przykłady, ale wymyślajcie swoje! Na końcu, często tworzymy swoje loga. Jest to bardzo fajny pomysł. Ale nie wygląda to źle także jakiś napis na koniec.

Bardzo, ale to bardzo przepraszam MARCELĘ za tą serię. Nie wiedziałam u Ciebie tej serii więc wystąpiła pomyłka. Przepraszam...

Pozdrawiam,
Aleksa,
Bekka I love,
OLA.

13 komentarzy:

  1. Posty są świetne, Bekka! Tylko mam pytanie: ostatnio pisałaś posta o nowej kolekcji i dałaś dużo screenów. Piszesz posty przez nowy post, czy jakoś inaczej? Bo może to jest przyczyna, że mi się nie zapisują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszę posty przez nowy post a potem daję opublikuj

      Usuń
    2. Dzięki, Aleksa O.! Ja też własnie tak robię i mi się post nie chce zapisać? Też masz tak czasem, że najpierw po kliknięciu OPUBLIKUJ, masz takie ... albo ZAPISYWANIE... i potem znowu OPUBLIKUJ? Robi się to dlatego, że daję nawet mniej screenów, co ty... Trochę mnie to dziwi, nie mogę normalnie funkcjonować na blogu xD Moja koleżanka ma ten sam problem, pytałam się jej, jak to zrobić, ale nie wiedziała, jak, bo samej jej się nie zapisują niektóre posty (chyba, że w kopiach roboczych).





      ,

      Usuń
    3. Mi się zapisuje, nie wiem dlaczego. Przykro mi, nie wiem. Może musisz odświeżyć?:)

      Usuń
    4. nie udalo mi się, ale dzięki za pomoc :)

      Usuń
  2. Dziękuję za poradę ;) Też mam bloga i te rady mi się bardzo przydadzą.Gratuluję zostania redaktorką, piszesz ciekawe i fajne posty.Pozdrawiam ~ Emi Caffe ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post.
    Początkujacy blogerzy dowiedzą się wiecej i będą mieli przykład do dobrego wysunięcia się do przodu :)

    Isa.chlopia.wasze-nasze-moviestarplanet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejo, ziomki HHAHA Kocham to. XD Jak ja to wymyslilam XDD
    Super post, jak zawsze:**

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, o tym jak napisać świetnego posta! Młodym bloggerą (?) to się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, moje "Witojcie rodacy!" ❤
    Nie no, kocham xddd

    ~Milka™

    OdpowiedzUsuń
  7. Skorzystam... zapraszam do mnie :) http://carrafantasticworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)