Menu

sobota, 21 lutego 2015

Jak narysować: oko

Cześć!

Dziś chciałam Wam zaproponować krótki tutorial - jak narysować oko. Żeby zrobić to dobrze, należy skupić się na szczegółach, bardzo ważna jest też gra cieni. Nie jestem wielką artystką, ale mam nadzieję, że pomogę.

Etap 1

Rozpoczynamy od narysowania owalu, który posłuży nam jako baza.


Etap 2

Kształtujemy owal tak, aby przypominał oko; szkicujemy zarys tęczówki.


Etap 3

Dzielimy tęczówkę na osiem części średnicami (jak tort), aby ułatwić sobie narysowanie źrenicy.


Etap 4

Szkicujemy bardzo powoli zarys źrenicy, idąc po kolei po "kawałkach tortu".


Etap 5

Pogrubiamy kontury, wymazujemy zbędne linie ołówka.


Etap 7

Szkicujemy górną i dolną powiekę.


Etap 8

Dodajemy brew i wypełniamy lekko źrenicę.


Etap 9

Czas na rzęsy! Pamiętajcie, że musicie uwzględnić tzw. water line na dolnej powiece, po której to dopiero wyrastają rzęsy.


Etap 10

Pogrubiamy rzęsy i rozpoczynamy wypełnianie tęczówki: linie idą od źrenicy do granicy tęczówki.


Etap 11

Podkreślamy źrenicę i obwódkę oka.


Etap 12

Mocno wypełniamy tęczówkę z naciskiem na obszar naokoło źrenicy. Możemy też uwzględnić refleksy świetlne.


Etap 13

Czas na cieniowanie. Przyda się tu wikser, ale spokojnie może go zastąpić palec. Ciemniej będzie pod górną powieką, a nad dolną warto zaznaczyć gumką jasne refleksy.
Kolorujemy też ujście kanalika łzowego (lewy róg oka).


Etap 14

Wypełniamy brew włosami, idącymi od nosa w stronę skroni.



To wszystko! Mam nadzieję, że spodobał Wam się post i okaże się pomocny dla wszystkich początkujących artystów! 
Do następnego posta, TheFlorence :)



15 komentarzy:

  1. Jesteś artystką! Mam nadzieje że w koncu bd umiała rysowac brew, rzęsy i źerenice .

    OdpowiedzUsuń
  2. Następnym razem, bardzo chciałabym Jak narysować: Włosy lub usta. Z twojej strony <3 Masz talent!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie rysujesz ;). Spróbuję to narysować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Woow! Ale pieknie rysujesz 😨

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja szczerze mam już trochę bardziej zaawansowany poziom rysowania i uczyłam się na trudniejszych, a to dla mnie banał. (bez urazy dla autorki, to tylko opinia, nie hejt :p)

    ~ Kara.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na blogu pewnej dziewczyny jest jak ładnie narysować oko, włosy, itd.
    Może dodam tutaj później moje rysunki oka, nosa, ust i kosmyka włosów. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskoczyłaś mnie pozytywnie :) Rysunek jest ładny, ale bardziej mnie zainteresowało tak profesjonalne wytłumaczenie. Obyś dobrą ręką wykorzystała swój talent.

    Pozdrawiam, roxanevv.

    OdpowiedzUsuń
  8. Błagam, już na google są lepsze i krótsze poradniki...-,-

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)