Menu

niedziela, 27 lipca 2014

Trojany

Hey wam!
Tu Nat, wczoraj na laptopie w pewnym momencie wyskoczył mi komunikat z tym, że mam konia trojańskiego, myślałam że się pod ziemię zapadnę, ale na szczęście je usunęłam (zajęło mi to calutki dzień), miałam ich aż 5, stan niebezpieczeństwa mojego laptopa jest podwyższony a ja nie wiem co robić, jeśli ktoś nie wie co to trojan na komputerze, to macie tutaj wyjaśnienie z wikipedii:
Koń trojański, trojan – określenie oprogramowania, które podszywając się pod przydatne lub ciekawe dla użytkownika aplikacje dodatkowo implementuje niepożądane, ukryte przed użytkownikiem różne funkcje (programy szpiegującebomby logicznefurtki umożliwiające przejęcie kontroli nad systemem przez nieuprawnione osoby itp.). Nazwa pochodzi od mitologicznego konia trojańskiego.

Zagrożenia

Najpopularniejszymi szkodliwymi działaniami są:
  • instalowanie w systemie backdoora i udostępnianie kontroli nad systemem nieuprawnionym osobom w celu rozsyłania spamu, dokonywania ataków DDoS itp (patrz: komputer-zombie),
  • szpiegowanie i wykradanie poufnych danych użytkownika (spyware),
  • utrudnianie pracy programom antywirusowym,
  • zmienianie strony startowej przeglądarki WWW i prezentowanie reklam,
  • działania destruktywne (kasowanie plików, uniemożliwianie korzystania z komputera, patrz: ransomware).
Niektóre trojany mają kilka dodatkowych funkcji, takich jak wyłączenie monitora, wysunięcie klapki nagrywarki CD/DVD, otworzenie strony internetowej.

Profilaktyka

Podstawową metodą obrony przed tego typu szkodliwymi programami powinna być profilaktyka:
  • używanie jak najczęściej aktualizowanego oprogramowania antywirusowego,
  • systematyczne aktualizowanie systemu operacyjnego,
  • nieotwieranie podejrzanych wiadomości e-mail i załączonych do nich plików.
Jest to jeden z najniebezpieczniejszych wirusów.


Pozdrawiam
XxPorshiaXx
~Nat

10 komentarzy:

  1. Możesz użyć Ccleanera. A Trojany mogły się skopiować jako inne pliki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak kilka tygodni temu włączyłam na Twoim blogu posta o Potkie Night i Potkie Star to pojawiło mi się ostrzeżenie że na tym poście jest koń trojański :s

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nigdy nie miałam takiego wirusa, a mój komp jest stary, bez jakiś potrzebnych programów, i wgl jakies niewiadomo co na niego ściągam xd Nie zazdroszczę Ci :) /Nataliaa =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziwne :O Wydaję mi się, że to przez tą grę IMVU ;x Ale wszyscy piszą, że to jest bezpeczne, więc sama już nie wiem :( Ale dobrze, że je usunęłaś :)

    Pozdrawiam :3
    Cukierkova!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moj komputer jest tak zawalony ze o ja cie XDDD a nie mam wirusow

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie miałam tego wirusa i współczuję że go miałaś : // Ale dobrze że się go pozbyłaś : 3
    Taylor2584

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam kiedyś 1 trojana bardzo długo go usuwalam ; -/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja miałam miesiąc lub 2 miesiące temu 118 wirusów w tym pewnie jakieś 20 trojanów XDD Ale był w naprawie i mi go "wyleczyli" XD
    ~lejdi130

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja usunełam sb z kompa 4 trojany niewiem jak ale się udało

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też kiedyś jak weszłam na twojego bloga to miałam ostrzeżenie z wirusem trojanem xDD

    OdpowiedzUsuń

Przed skomentowaniem zapoznaj regulamin znajdujący się po prawej stronie bloga (jeżeli jesteś na telefonie, przewiń w dół i kliknij "wyświetl wersję na komputer", gdyż w wersji mobilnej jest niedostępny).

Jeśli masz zamiar napisać coś głupiego, to radzę się zastanowić. ;)